Skip to main content

Limity rabatów

Tworzenie limitu rabatu

Aby utworzyć nowy limit rabatu należy określić:

  • Typ rabatu

    • Procentowy
    • Określona wartość
    • Cena minimalna z poziomu cenowego
  • Nałożony na

    • Produkt
    • Grupa produktowa
    • Wszystkie produkty
  • Typy powiązania

    • Wszyscy
    • Kontrahent
  • Uprawnienia do przydzielania rabatu do profilu

  • Po ustaleniu tych parametrów, zapisujemy nowy limit rabatu

Edycja limitu rabatu

Aby edytować procentowy limit rabatu na określony produkt należy:

  • Wybrać produkt
  • Wpisać wartość procentową - od -1000% do 100%
  • Ustalić priorytet
  • Określić czy limit jest aktywny
  • Wcisnąć przycisk zapisz

Edycja limitu rabatu

Aby edytować limit rabatu na określoną wartość danego produktu należy:

  • Wybrać produkt
  • Ustalić wartość limitu w walucie
  • Ustalić priorytet
  • Określić czy limit jest aktywny
  • Wcisnąć przycisk zapisz

Aktywowanie limitów rabatów

Aby aktywować limity rabatów, należy:

  • Wejść w Ustawienia

  • Wybrać Parametry produktów

  • Odszukać w Opcjach po prawej stronieLimity rabatów aktywne

  • Zaznaczyć "tak"

  • Wybrać z rozwijanej listy, w której można określić akcję dla produktu w nieokreślonym limitem rabatu:

    • Opcja "dopuszczalna jest tylko cena katalogowa" blokuje możliwość nadania rabatu dla produktu z nieokreślonym limitem rabatu przy wystawianiu dokumentu
    • Opcja "możliwe jest ustalenie dowolnej ceny dla pozycji" pozwala na ustalenie dowolnego rabatu dla produktów z nieokreślonym limitem
  • Zapisać zmiany

Minimalna cena z poziomu

Typ rabatu cena minimalna z poziomu cenowego dotyczy ofert handlowych oraz pracowników. Polega on na zdefiniowaniu limitów na podstawie poziomów cenowych dla profilu pracownika. Pracownik przekraczający dany limit ma możliwość wystawienia dokumentu oferty handlowej tylko do bufora. Po przekroczeniu limitu w kolumnie akceptujący wyświetla się profil pracownika, który może zejść poniżej tego poziomu (inaczej mówiąc dać większy rabat). Pracownik posiadający większe możliwości rabatowania może akceptować oferty wystawione do bufora jeżeli nie przekraczają one jego limitu.