Limity rabatów
Tworzenie limitu rabatu
Aby utworzyć nowy limit rabatu należy określić:
Typ rabatu
- Procentowy
- Określona wartość
- Cena minimalna z poziomu cenowego
Nałożony na
- Produkt
- Grupa produktowa
- Wszystkie produkty
Typy powiązania
- Wszyscy
- Kontrahent
Uprawnienia do przydzielania rabatu do profilu
Po ustaleniu tych parametrów, zapisujemy nowy limit rabatu
Edycja limitu rabatu
Aby edytować procentowy limit rabatu na określony produkt należy:
- Wybrać produkt
- Wpisać wartość procentową - od -1000% do 100%
- Ustalić priorytet
- Określić czy limit jest aktywny
- Wcisnąć przycisk zapisz
Edycja limitu rabatu
Aby edytować limit rabatu na określoną wartość danego produktu należy:
- Wybrać produkt
- Ustalić wartość limitu w walucie
- Ustalić priorytet
- Określić czy limit jest aktywny
- Wcisnąć przycisk zapisz
Aktywowanie limitów rabatów
Aby aktywować limity rabatów, należy:
Wejść w Ustawienia
Wybrać Parametry produktów
Odszukać w Opcjach po prawej stronieLimity rabatów aktywne
Zaznaczyć "tak"
Wybrać z rozwijanej listy, w której można określić akcję dla produktu w nieokreślonym limitem rabatu:
- Opcja "dopuszczalna jest tylko cena katalogowa" blokuje możliwość nadania rabatu dla produktu z nieokreślonym limitem rabatu przy wystawianiu dokumentu
- Opcja "możliwe jest ustalenie dowolnej ceny dla pozycji" pozwala na ustalenie dowolnego rabatu dla produktów z nieokreślonym limitem
Zapisać zmiany
Minimalna cena z poziomu
Typ rabatu cena minimalna z poziomu cenowego dotyczy ofert handlowych oraz pracowników. Polega on na zdefiniowaniu limitów na podstawie poziomów cenowych dla profilu pracownika. Pracownik przekraczający dany limit ma możliwość wystawienia dokumentu oferty handlowej tylko do bufora. Po przekroczeniu limitu w kolumnie akceptujący wyświetla się profil pracownika, który może zejść poniżej tego poziomu (inaczej mówiąc dać większy rabat). Pracownik posiadający większe możliwości rabatowania może akceptować oferty wystawione do bufora jeżeli nie przekraczają one jego limitu.